Type to search

Det er faktisk muligt at gøre kundernes bestillinger og betalinger til en leg

Erhverv

Det er faktisk muligt at gøre kundernes bestillinger og betalinger til en leg

Share

De fleste af os har prøvet at spise på en café eller restaurant, hvor der virkelig er drøn på – lokalerne er fyldte med forventningsfulde, sultne og tørstige kunder, og tjenerne render febrilsk rundt mellem bordene og forsøger at servicere alle hurtigst muligt med et anstrengt smil. Et stort selskab kan slet ikke enes om, hvad de gerne vil have at spise, og ender med at bestille 10 forskellige ting, hvoraf de 5 af dem har specielle ønsker eller krav. Ved et andet bord kommer gæsten til at skubbe til vinglasset, så det falder på jorden og går i stykker. Ovre i hjørnet får en allergisk kunde mistanke om, at der kan være nødder i hans mad. Generelt er der en kaotisk stemning i lokalerne, og det er ikke let for tjenerne at holde styr på de mange bestillinger og betalinger – men det kan faktisk gøres meget lettere og overskueligt med det rette kassesystem.

 

Overblik over hele restauranten på ét sted

Der findes kassesystemer, der er specielt tilpasset restaurationsbranchen, og som med et brugervenligt design giver medarbejderne et godt overblik over, hvad der sker hvor i lokalerne. Med det rette system kan databasen let tilpasses den enkelte café eller restaurant, så funktionerne matcher stedets behov. Eksempelvis kan menuerne indtastes i systemet, så tjenerne let kan taste ind, hvad gæsterne vil have at spise. Det er også muligt at hente statistikker over stedets mange facetter, så man hele tiden kan gøre arbejds- og forretningsgangen bedre og give kunderne den bedst mulige oplevelse. Men vigtigst af alt er, at der findes simple, let overskuelige og ekstremt brugervenlige kassesystemer – de stakkels tjenere, der i forvejen stresser over travlheden, skal altså ikke til at sætte sig ind i et vildt avanceret system for at få et overblik over restauranten.