Art Money

Få styr på transporten i din webshop

Hvis du allerede har eller måske går og tænker over at starte en webshop op, er det ikke unormalt blive lidt modløs over, hvor mange ting, der skal gå op for, at det hele kan fungere. Det er jo ikke kun et spørgsmål om at finde gode produkter, men også et rent praktisk projekt, hvor der er mange forskellige ting, der skal løbe rundt. For passer økonomien? Hvad med lagerplads? Der er meget, man skal have styr på og meget, der ikke er ligetil. For eksempel spørgsmålet om transport af kundens varer. Herunder finder du en guide med forskellige tips til transport af varer i din butik.

Kvaliteten kommer først

Når en kunde har valgt at købe ting fra din butik, så er det dig, der har ansvaret for, at den kommer frem i god stand. Ligegyldigt om den skal leveres til postboks eller privatadresse, så vil kunden naturligvis forvente at modtage den ubeskadiget. Derfor må man som virksomhedsejer nøje overveje selve transportdelen i afleveringen af varen. Vil man selv bringe ud, og drejer det sig omstørre og skrøbelige varer, er det nok en god ide at investere i nogle træpaller til lastbilen. Køb og salg af paller, er der flere virksomheder, der beskæftiger sig med, så du kan let finde det rigtige til dine varer.

Overvej transporttiden

En kunde vil i det færreste tilfælde være klar på at vente særligt længe på, at en pakke bliver bragt ud. En god tommelfingerregel er, at der helst ikke skal gå mere end en uge. Men husk, det vigtigste er kvaliteten, så det vil altid være bedre at være lang tid om en levering, end at sende den forkerte vare ud. Det hele handler om kundens komfort, og som ejer af en virksomhed, er det din opgave at sørge for, at alt er i orden.