Hold kundeopkaldene i arbejdstiden
Share
Kommunikation med kunderne er i virksomheder en vigtig kompetence at have styr på. Når der ansættes, er der garanteret interesse for, hvordan kandidaten kommunikerer – både med kunder og kollegaer. Derudover er der dog også behov for, at ingen er i tvivl om, hvad man skal kommunikere igennem.
Opret et hovednummer i virksomheden
De fleste af os har et simkort i vores telefon til vores private mobilnummer. Det er typisk forbeholdt private opkald, men på arbejdsmarkedet kan det i visse tilfælde gå hen at blive relevant for dig som medarbejder at foretagevirksomhedsmæssige opkald via nummeret. Hvis ikke det umiddelbart er i din interesse at blande de to ting sammen, er det heller ikke sikkert, du vil adskille de to ved at have to simkort i stedet. Heldigvis findes der en mulighed for at få oprettet et firma telefonnummer. Ved enighed kan den virksomhed, hvori du arbejder, købe et hovednummer. Med et hovednummer vil alle opkald, der foretages via nummeret i hele virksomheden være rapporteret på ét sted fremfor på mange forskellige numre. Så kan der desuden hurtigere følges op på foretagne opkald, det er nemt at adskille privat- og virksomhedsbrug, samtidig med I ikke med denne metode vil forsømme jeres kundeservice. Der eksisterer nemlig systemer, hvor kunden vil kunne blive omstillet uproblematisk til den medarbejder, de tidligere har haft en korrespondance med.
Prioritér et guldnummer
Der findes også en det end de helt almindelige hovednumre, der bare er et normalt telefonnummer til en virksomhed; Guldnumre er et alternativ. Selvom det typisk vil koste flere penge at købe, kan det være en fordel for virksomheden, da et guldnummerer er et nummer, der er letgenkendeligt. Det kan eksempelvis være et nummerer bestående af otte ens tal. Det vil ovenikøbet kunne forbedre jeres markedsføring, siden et guldnummer er perfekt at involvere i reklamer uden at bruge for lang tid på det.