Skal du have ny firmabil? Prøv dig frem med leasing
Share
Som virksomhedsejer er det vigtigt at vise sine kunder, at man har styr på tingene. De skal helst tænke, at firmaet er professionelt, pletfrit, og at varen altid leveres. Heldigvis er der flere måder at overbevise kunderne om, at man har tjek på sagerne. For eksempel kan det være en fordel at være velklædt, have pæne virksomhedslokaler, en flot hjemmeside og en lækker firmabil. Særligt firmabilen kan være et godt kort at have på hånden i skabelsen af det gode førstehåndsindtryk. Den kan vise kunderne, at du er ambitiøs og stilet og nægter at gå på kompromis med kvaliteten.
Erhvervsleasing – Friheden til at vælge selv
Fremfor at købe en splinterny firmabil, kan du overveje at lease den. Det er der flere fordele ved, blandt andet fordi du kan sammensætte en masse forskellige leasingaftaler, så bilen kommer til at passe nøjagtigt til dit firmas behov. Det er både muligt at lease såkaldte gulpladebiler til teknikere og arbejdsfolk, der har brug for at transportere værktøj, og hvidpladebiler til sælgere, der vil imponere kunderne med en flot vogn. Uanset hvad er den store fordel ved erhvervsleasing, at du ikke binder dig til en bestemt bil. Når leasingperioden er udløbet, kan du forlænge aftalen, sælge bilen eller simpelthen udskifte den med en anden model, så dit firma altid vil have det bedste af det bedste.
Splitleasing – Kombiner arbejdsliv og det private
Nogle gange kan det være en fordel også at kunne bruge firmabilen privat. Særligt hvis det er en flot en af slagsen kan det være fristende også at tage en tur på landevejene i fritiden. Derfor kan det være en fordel at kombinere flexleasing og erhvervsleasing i en såkaldt splitleasingsaftale, hvor omkostningerne fordeles mellem privatkørsel og arbejdskørsel. Så er der intet i vejen for, at du også kan vise firmabilen frem i hverdagen.