Få et overblik over virtuelt og fastnet telefonsystemer
Share
Virtuelle telefonsystemer forbinder dem, der ringer et hovedtelefonnummer til eksterne medarbejdere på deres mobiltelefon eller hjemmetelefoner.
Disse typer systemer fungerer som en omfattende viderestillingsløsning, hvor indgående opkald overføres til hver medarbejders mobiltelefon eller hjemmetelefon i stedet for en bordtelefon, når en kunde eller klient ringer til hovedtelefonnummeret.
Fordele: Denne type service giver virksomheder med offsite-ansatte til enhver tid mulighed for at præsentere et professionelt image. Det giver også fjernarbejdere adgang til forskellige telefonsystemfunktioner, som mobiltelefoner og hjemmetelefoner ikke tilbyder.
Ulemper: Virtuelle systemer er ikke fulde telefonsystemer. Dine opkald behandles ofte stadig på dit mobil- eller hjemmetelefonnetværk. Dette betyder, at du bliver opkrævet for opkaldet på det virtuelle system og bruger din mobil- eller hjemmetelefonminutter. Nogle virtuelle tjenester giver dig mulighed for at foretage opkald via internetforbindelse, når du bruger udbyderens mobilapp.
Bedst til: Små virksomheder med fjernarbejdere eller enkeltpersonforetagender
Traditionelle fastnet-systemer
Fastnet i dette tilfælde er traditionelle telefonsystemer, typisk understøttet af et lokalt eller regionalt telefonselskab.
Fastnet, også kendt som offentlige skiftede telefonnet (PSTN), er analoge systemer, der kører via telefonselskabets traditionelle kobberledninger.
For at køre en fastnet-service har du brug for lokal PBX-hardware (privat filialbørs). Dette er den hardware, der bruges til at oprette flere udvidelser og give telefonsystemfunktioner, f.eks. Overførsel af opkald og opkaldskataloger.
Fordele: Fastnet-systemer er en pålidelig, tidstestet løsning, som mange virksomheder er komfortable med. Dermed ville det være et godt system at bruge til en eventuel firmatelefon.
Ulemper: De fleste telefonsystemudbydere bevæger sig væk fra fastnet, hvilket gør dem vanskeligere ikke kun at købe, men at reparere, hvis noget går i stykker. Det er kun et spørgsmål om tid, før disse systemer bliver forældede.
Bedst til: Store virksomheder, der har budgettet for dem og et internt it-personale til at styre og vedligeholde dem; nødvendigt for virksomheder uden højhastighedsinternetadgang